هوشمند سازی مدارس

هوشمند سازی مدارس

این وبلاگ به یاری خداوند منان جهت تبادل نظربرای بهبود در امر آموزش به نوگل های عزیز کشورم بلاخص شهر نی ریز (فارس)ایجاد شده است.
هوشمند سازی مدارس

هوشمند سازی مدارس

این وبلاگ به یاری خداوند منان جهت تبادل نظربرای بهبود در امر آموزش به نوگل های عزیز کشورم بلاخص شهر نی ریز (فارس)ایجاد شده است.

نکاتی در خصوص ویدئو پروژکتور های جیبی (مینی پروژکتور)

 

 
بر خلاف تصور ،دیتا پروژکتور جیبی علیرغم مزایای بسیار نظیر ابعاد کوچک و وزن بسیار کم، هرگز به عنوان جایگزین ویدئو پروژکتورهای حرفه ای و بزرگ، قابل استفاده نیستند.

- ویدئو پروژکتور جیبی تولید شده توسط کمپانی های مختلف به دلیل محدودیت شدید در وزن و حجم، از تکنولوژی لامپ دستگاههای حرفه ای بهره مند نیستند و با توجه به استفاده از تکنولوژی لامپ LED و شدت روشنایی پایین، فقط در محیط های نیمه تاریک تا تاریک تصاویر مطلوب ارائه می دهند.

- ابعاد تصویری که برای ویدئو پروژکتورهای جیبی در جداول مشخصات فنی درج گردیده (معمولا بین 60 تا 80 اینچ) مربوط به شرایط نور نیمه تاریک می باشد. لازم به ذکر است که این ابعاد در شرایط تاریکی مطلق (شبیه سازی حالت سینما ) می تواند تا چندین برابر بزرگتر باشد.

- مزیت بهره گیری از تکنولوژی LED در ویدئو پروژکتور های جیبی طول عمر بالای لامپهای LED است. طبق مشخصات فنی اعلام شده از طرف کمپانی های سازنده طول عمر لامپ ویدئو پروژکتور های جیبی تا 20000 ساعت برآورد شده که نسبت به دستگاههای حرفه ای عدد قابل توجهی است.

- بر خلاف روند تبلیغاتی برخی فروشندگان و حتی سازندگان پروژکتور جیبی، به جز فقط چندمدل که مجهز به ویندوز داخلی می باشند، سایر دستگاهها به طور مستقیم قادر به خواندن و پخش فایلهای پاور پوینت موجود بر روی حافظه های SD و USB نیستند و برای این منظور کاربران حتما می بایست فایلهای پاور پوینت را به فرمتهای تصویری سازگار با دستگاه (نظیر JPEG) تبدیل کنند تا امکان اسلاید شو فراهم گردد.

- در تبلیغات ویدئو پروژکتور جیبی اغلب اشاره به سازگاری دستگاه با طیف وسیعی از فرمتهای ویدئویی می گردد که این ادعا با کمی ابهام صحیح است! تمامی ویدئو پروژکتور های جیبی با فرمت MP4 مختص خود سازگارند که کاربر می تواند از طریق نرم افزار مبدل موجود در پک دستگاه، اغلب فرمتهای رایج را به این نوع فرمت MP4 تبدیل و سپس آنها را پخش نماید. 

- قیمت پایین دیتا پروژکتور جیبی لزوما به این معنی نیست که می توانید از آن به جای ویدئو پروژکتور های گران قیمت (حرفه ای) استفاده نمایید. خواهشمند است با اعلام نیاز واقعی خود به کارشناسان امر آنها را در ارائه یک مشاوره صحیح یاری نمایید.

- خبر خوش اینکه ویدئو پروژکتور های جیبی نسبت به نسل اولیه خود قدرتمندتر شده اند و برخی از مدلها مسئله تاریکی محیط را تا حد امکان (با توجه به پیشرفت فن آوری روز) بهبود بخشیده اند. در صورتیکه اصرار بر خرید یک دیتا پروژکتور جیبی دارید و در عین حال نسبت به تاریک کردن محیط کار حساس هستید، بهتر است از این دستگاههای قویتر و در عین حال گرانتر استفاده نمایید.

- کاربری اصلی دیتا پروژکتور جیبی برای بازاریابان، ویزیتور ها، مدیران پروژه، اساتید، دانشجویان، کارشناسان فروش، سینمای خانگی جیبی، مصارف تفریحی/سرگرمی و استفاده در کلاسهای آموزشی با امکان ایجاد محیط نیمه تاریک است.
 
مشخصات فنی ویدئوپروژکتور / دینا پروژکتور جیبی
 شدت روشنایی 30 الی 50 انسی لومنز

 
 
 
 
 
 
  
 
 رزولوشن   480 * 640
 نوع لامپRGB LED
 طول عمر لامپ 20000 ساعت 
 کنتراست

200:1

امکانات ویژهمجهز به ویندوز و WiFi
ورودی کامپیوترVGA
 ورودی ویدئو AV  
 حافظه داخلی2GB 
فرمت تصویری پشتیبانی از JPEG و GIF BMP
فرمت ویدئویی  پشتیبانی از MOV ، MP4 ، AVI ،3GP و ...
 ابعاد تصویر  5 الی  200 اینچ 
 فاصله از پرده40 الی 450 سانتی متر 
 ابعاد25*65*125 میلیمتر 
 وزن  232 گرم 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.