هوشمند سازی مدارس

هوشمند سازی مدارس

این وبلاگ به یاری خداوند منان جهت تبادل نظربرای بهبود در امر آموزش به نوگل های عزیز کشورم بلاخص شهر نی ریز (فارس)ایجاد شده است.
هوشمند سازی مدارس

هوشمند سازی مدارس

این وبلاگ به یاری خداوند منان جهت تبادل نظربرای بهبود در امر آموزش به نوگل های عزیز کشورم بلاخص شهر نی ریز (فارس)ایجاد شده است.

معرفی چند فناوری جالب

عرضه تلویزیون های ۳ بعدی سامسونگ:

بعد از معرفی تکنولوژی سه بعدی و معرفی تلویزیون های سه بعدی که یکی از موضوعات داغ نمایشگاه CES 2010 بود بالاخره سامسونگ دو مدلی را که برای فروش به تولید انبوه رسانده معرفی کرده است.این دو مدل که ۴۶ و ۵۵ اینچی هستند علاوه بر سه بعدی بودن از LED استفاده می کنند و نام آنها UN46C7000 و UN55C7000 است. البته این جای سوال دارد که آیا بهتر نبود سامسونگ نام مناسب تری برای آنها انتخاب کند که در تبلیغات هم بهتر در ذهن مردم بماند ؟
به هر حال قیمت این دو مدل به ترتیب ۲۶۰۰ و ۳۳۰۰ دلار است.
البته برای استفاده از این تلویزیون ها باید عینک مخصوص به آن را بخرید و صبر کنید تا دستگاه های پخش بلوری (bluray) سه بعدی هم به بازار بیاید و بعد از آن تازه ویدئو ها و فیلم های سه بعدی و …
به عبارتی بهتر است در خریدن این تلویزیون ها زیاد عجله نکنید.
قوی ترین و پر سرعت ترین کامپیوتر دنیا به نام Roadrunner:roadrunnerقوی ترین و پر سرعت ترین کامپیوتر دنیا که نامش Roadrunner است و تاکنون برای شبیه سازی انفجار های اتمی از آن استفاده می شد

اما به تازگی چند سری تحقیقات جدید در دستور کار استفاده از این ابر رایانه قرار گرفته و دانشمندان در اویل طرح موفق شده اند که بیش از ۱۰ هزار حالت مختلف از رشته DNA ویروس ایدز را شبیه سازی کنند و روی آنها تحقیقاتی انجام دهند .و همچنین در پروژه تحقیقاتی دیگری موفق شدند با شبیه سازی big bang یا همان انفجار بزرگی که باعث پیدایش این جهان شده به بررسی و تحقیق Dark matter ( ماده سیاه) که به نوعی در بوجود آمدن Bigbang موثر بوده تحقیق کنند
توپ فوتبال هوشمند مجهز به GPS و RFID:ball with gpsاین توپ فوتبال طرحی مفهومی به نام CTRUS است، که برای کمک به داوری دقیق تر و صحیح تر بازی فوتبال ارائه شده.

تجهیز این توپ به GPS و RFID و همچنین پردازنده ی مرکزی برای بررسی بازی، گذشتن توپ از خط دروازه، آفسایدها و … کاربرد دارد. ضمن اینکه این توپ شفاف در تشخیص گلهایی که با دست زده می شوند هم موثر خواهد بود.فیفا همیشه به دنبال استفاده از توپ های هوشمند در بازی های جام جهانی فوتبال بوده و حتی این احتمال وجود دارد که در جام جهانی امسال از توپ های مجهز به ریز پردازنده و تکنولوژی شناخت خط دروازه استفاده کند. اگر این توپ هم به تولید برسد می تواند شانس آن را داشته باشد که به یکی از گزینه های پیش روی فیفا تبدیل شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.