X
تبلیغات
رایتل

ساختار کلی مدارس هوشمند

سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 17:29

اهداف کلّی

امروزه توسعه فرهنگ و علم به فن‌آوری‌های جدید نیاز دارد، آموزش و پرورش سنتی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای روزافزون اقشار مختلف نظام آموزشی باشد. از این روبرای رشد و تعالی دانش‌آموزان و اولیا‍ء در نظام آموزشی جدید، لازم است بستر مناسبی در زمینه‌ی فن‌آوری اطلاعات فراهم شود. در این راستا هر روز که می‌گذرد، نیاز‌های جدیدی افزوده خواهد شد. 

اهداف کلّی

امروزه توسعه فرهنگ و علم به فن‌آوری‌های جدید نیاز دارد، آموزش و پرورش سنتی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای روزافزون اقشار مختلف نظام آموزشی باشد. از این روبرای رشد و تعالی دانش‌آموزان و اولیا‍ء در نظام آموزشی جدید، لازم است بستر مناسبی در زمینه‌ی فن‌آوری اطلاعات فراهم شود. در این راستا هر روز که می‌گذرد، نیاز‌های جدیدی افزوده خواهد شد.

 

هداف و فواید هوشمندسازی برای دانش آموزان

در این راستا، هوشمندسازی مدارس، منجر به رشد همه جانبه‌ی دانش آموزان از لحاظ جسمی، روانی، ذهنی و عاطفی شده و نیز موجب بالارفتن توانایی‌ها و قابلیت‌های فردی می‌گردد.

در هوشمند‌سازی مدارس، مهارت‌ها و ارزش‌ها از طریق برنامه‌های درسی و از طریق پژوهش وتحقیق فعالیت‌های مربوط به محتوا، برنامه‌ ریزی می‌شود، تا نگرش‌های مناسبی در استفاده از فناوری فراهم شود.

در این سیستم، همه‌ی دانش آموزان مفاهیم آموزش را درک می کنند تا مقصود از آموزش خود را بدانند و بتوانند مهارت و نگرش و خلاقیت ایجاد کنند.

هداف و فواید هوشمندسازی برای معلمین

معلمین می توانند معنای نامحدود بودن محتوای درسی را تجربه کنند و به دانش آموزان یاد دهند که روابط بین موضوعات مختلف درسی را به خوبی درک کنند.

در این سیستم، برنامه درسی از فناوری به عنوان یکی از وسایل انتقال دانش استفاده می کند و به دانش آموزان نیز مهارت استفاده از فناوری برای رفع نیاز خود را می‌آموزد. هم چنین ترکیبی از روش‌های یادگیری برای اطمینان از رشد همه جانبه‌ی استعدادها و قابلیت‌های دانش‌آموزان فراهم می‌شود تا علاوه بر تشویق در یادگیری و بالارفتن خلاقیت، دانش‌آموز محوری و توانایی‌های فردی نیز مورد توجه قرار ‌گیرد.

نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.