هوشمند سازی مدارس

هوشمند سازی مدارس

این وبلاگ به یاری خداوند منان جهت تبادل نظربرای بهبود در امر آموزش به نوگل های عزیز کشورم بلاخص شهر نی ریز (فارس)ایجاد شده است.
هوشمند سازی مدارس

هوشمند سازی مدارس

این وبلاگ به یاری خداوند منان جهت تبادل نظربرای بهبود در امر آموزش به نوگل های عزیز کشورم بلاخص شهر نی ریز (فارس)ایجاد شده است.

مزایای تکنولوژی DLPبه LCDدر ویدئو پروژکتورها

۱ ـ دقت رنگ خیلی عالی
2 ـ کنتراست خیلی بالا نسبت به فن آوری  
LCD
به علاوه جزئیات سایه ها
3 ـ فضای خیلی کم بین پیکسل های تصویر ، تصویری یک دست ایجاد می کند . حتی وقتی که نورافکن از
Resolution
پایینی برخوردار باشد .
4 ـ احتمال خرابی موتور تصویر خیلی کم است ، پس هزینه های تعمیرات آن نسبت به دیگر تکنولوژی ها پایین تر است .
5 ـ این تکنولوژی با گذشت زمان ، قدرت و مرتبه ی فعلی خود را از دست نمی دهد .به دلیل قرار گرفتن آینه های
DLP تنها تکنولوژی ای است که این ادعا را می کند .این تکنولوژی بر اساس یک چیپ نیمه رسانای نوری به نام DMD
استوار است . ( میکرو آینه ی دیجیتال ) . این تکنولوژی بزرگی است که در خیلی جاها کاربرد دارد . در تمام چیپ های نمایشگر که تصاویر فوق العاده ای در تلویزیون دیجیتال بزرگ و ویدئو پروژکتورهای تجاری ، خانگی ، حرفه ای و آنهایی که در دادگاه ها استفاده می شوند و در سینماهای دیجیتال استفاده می گردند .این چیپ بیش از یک میلیون آینه دارد که موجب پردازش نور می شوند .
یک سیستم
DLP، از یک لامپ نور افکن برای عبور دادن نور سفید از چرخه رنگ استفاده می کند تا این چرخه نورهای آبی ـ سبز ـ قرمز را به چیپ DMD
آن هم به طور مداوم بفرستند و یک تصویر بر روی نمایشگر ایجاد کند. نتیجه نهایت وضوح است : تصویری که وضوح آن ، درخشندگی آن و رنگ آن باید باورتان شود .
وقتی که یک چیپ
DLP به یک سیگنال گرافیکی یا ویدئوئی دیجیتال هماهنگ می شود ، یک منبع نوری ، لنز نوری و آینه های آن می توانند یک تصویر تمام دیجیتال را بر رو نمایشگر یا روی هر سطح دیگر بفرستد . این چیپ DLP و قطعات پیشرفته الکترونیکی که با آن هماهنگ هستند و آن را یاری می کنند ، همه با هم تکنولوژی پردازش تصویر ، دیجیتال نامیده می شوند .   

تکنولوژیDLP  : در این ویدیو پروژکتور تصاویر توسط تابش یک لامپ و چرخ نور روی هزاران آینه در حال چرخش بازتابیده میشود.

MADNOO

تکنولوژی 3 LCD: این ویدیوپروزکتور  از 3 ال سی دی کوچک تشکیل شده است که بر اساس قانون فیزیک ، سه رنگ سبز ،آبی و قرمز با هم ترکیب و تصویر را تشکیل می دهند .در این پروجکتور تصویر بصورت طبیعی و طیف رنگها به تصویر اصلی که توسط کامپیوتر نمایش داده می شود خیلی نزدیک است .  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.