هوشمند سازی مدارس

هوشمند سازی مدارس

این وبلاگ به یاری خداوند منان جهت تبادل نظربرای بهبود در امر آموزش به نوگل های عزیز کشورم بلاخص شهر نی ریز (فارس)ایجاد شده است.
هوشمند سازی مدارس

هوشمند سازی مدارس

این وبلاگ به یاری خداوند منان جهت تبادل نظربرای بهبود در امر آموزش به نوگل های عزیز کشورم بلاخص شهر نی ریز (فارس)ایجاد شده است.

تحولی جدید در دیسکهای نوری

از فلاپی های یک مگابایتی تا دی وی دی های چهار گیگابایتی تحولات زیادی در دنیای حافظه های قابل حمل و دیسک های نوری رخ داده است.شاید مهمترین تحول افزایش چشمگیر ظرفیت دیسک های نوری باشد که مناسب برای ذخیره انبوهی از اطلاعات هستند.

به تازگی شنیده شده که سونی با همکاری پاناسونیک قصد دارند جدیدترین دیسک نوری دنیا را با ظرفیت 300 گیگابایت معرفی کنند.پیش از این خبر آغاز پروژه هایی برای ساخت و طراحی دیسک های نوری با ظرفیت یک ترابایت منتشر شده بود که مدل 300 گیگابایتی آن در حال ساخت می باشد.

هرچند که هنوز اطلاعات بیشتری از این دیسک نوری جدید در دسترس نیست،اما پیش بینی شده تا دو سال آینده فروش عمومی آن آغاز شود.

هاردهای SSD

حافظه های اس اس دی یا همان حالت جامد نوعی از حافظه ها هستند که می توانند اطلاعات را با سرعت بسیار بالا جابجا کنند.البته ظرفیت این حافظه ها نسبت به هارد دیسک های قدیمی شاید بالا نباشد اما سرعت بالا باعث شده تا حافظه های SSD طرفداران بسیاری را جذب کند.

البته باید گفت با اختراع ابر اس اس دی جدید توسط سامسونگ با ظرفیت 1.6 ترابایت،ظرفیت این حافظه ها نیز جهش بالایی پیدا کرده و توانسته رقیب جدید هارد دیسک های قدیمی شود.این محصول سامسونگ XS1715 نام دارد و روز گذشته از آن پرده برداری شده است.
سرعت خواندن اطلاعات از روی این حافظه بیش از 3000 مگابایت بر ثانیه است که در مقایسه با دیگر حافظه های اس اس دی افزایش شش برابری داشته است.حافظه های اس اس دی فوق سریع سامسونگ در ظرفیت های 400 و 800 گیگابایت نیز تولید خواهند شد.

تبلت دانش آموزی

سامسونگ پیش از این در پی ساخت تبلتی مخصوص دانش آموزان و دانشجویان نبوده است،اما اخیرا این شرکت تولید محصولی را مختص محصلین آغاز کرده است.این تبلت گلکسی نوت 2 با نمایشگر 10.1 اینچی می باشد.

گلکسی نوت 2 پیش از این با نمایشگر هفت اینچی تولید شده بود اما مدل جدید با نمایشگر بزرگتر دارای پایه نگه دارنده و صفحه کلید اکسترنال می باشد که با کمک آن ها کار با تبلت بسیار آسان می شود و جستجو و کار با اینترنت نیز راحت تر انجام می شود.

این تبلت همچنین دارای نرم افزار های ویرایشگر آفیس بوده و خریداران آن می توان از 50 گیگابایت فضای اینترنتی به مدت یکسال مجانی استفاده کنند.قیمت گلکسی نوت 2 مخصوص محصلین در حدود 350 دلار اعلام شده است

تکنولوژی های جدید وخلاقانه(3)

 

اغلب ما کتاب می خوانیم و هنگام مطالعه ممکن است چیزی بخوریم یا بنوشیم. قسمت بد ماجرا آنجاست که هنگام نوشیدن چای یا قهوه چند قطره از آن روی کتاب بچکد. 

به تازگی ایده ی جالبی ارائه شده به نام کتاب شفاف که با استفاده از آن می توان از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری کرد. با قرار دادن این کتاب شفاف بر روی کتاب مورد مطالعه هم می توان از کثیف شدن آن جلوگیری کرد و هم می توان صفحه مورد نظر را ثابت نگه داشت تا دیگر دست هایمان خسته نشود.