هوشمند سازی مدارس

هوشمند سازی مدارس

این وبلاگ به یاری خداوند منان جهت تبادل نظربرای بهبود در امر آموزش به نوگل های عزیز کشورم بلاخص شهر نی ریز (فارس)ایجاد شده است.
هوشمند سازی مدارس

هوشمند سازی مدارس

این وبلاگ به یاری خداوند منان جهت تبادل نظربرای بهبود در امر آموزش به نوگل های عزیز کشورم بلاخص شهر نی ریز (فارس)ایجاد شده است.

تجهیزات هوشمندسازی وایت برد هوشمند

 

 

هوشمندسازی مدارس در نهایت به رشد همه جانبه دانش ‌آموزان از قبیل رشد ذهنی، جسمی، عاطفی و روانی، ارتقای توانایی‌ها و قابلیت ‌های فردی، تربیت نیروی انسانی متفکر و آشنا به فناوری، ارتقای مشارکت مردمی، منجر می شود.
قرن۲۱ به سمتی می‌رود که اکثر مشاغل به دانش و مهارتهای رایانه‌اى نیاز خواهند داشت. ورود به این عرصه به نوع جدیدی از آموزش نیاز دارد که با آموزش سنتی کنونی بخصوص آنچه هم اکنون در مدارس ایران در جریان است همخوانی ندارد. مدتی است برخی کشورهای جهان به تاسیس مدارس الکترونیکى یا آنچه در کشور ما مصطلح شده مدارس هوشمند دست زده و کلاسهای خود را به تجهیزات هوشمند مدارس تجهیز نموده اند.
در مدارس هوشمند سیستم های هوشمد سازی مدارس از قبیل وایت بردهای هوشمند و ویدئو پرژکشن در نحوه تدریس و ارزشیابی تاثیر می‌گذارد . در این کلاسها تدریس بصورت مالتی مدیا بوده و انتقال مفاهیم راخت تر و در زمان کمتری صورت می گیرد. در ضمن با بکار گیری این تجهیزات هوشمند استاد تسلط بیشتری بر روی مطالب و همچنین انتقال مطالب خواهد داشت .

یکی از این تجهیزات هوشمند سازی مدارس وایت برد هوشمند  می باشد.وایت بردها در اقسام متنوعی تولید شده اند . 

وایت برد هوشمند /  وایت برد الکترونیکی (Inter Active White Board)

امروزه استفاده از وایت برد هوشمند که با عناوین دیگری نظیر برد الکترونیکی یا اسمارت برد نیز شناخته می شود ، در بسیاری از مراکز آموزشی و دانشگاهی و نیز اتاقهای جلسات و کنفرانس و مصارفی نظیر هوشمند سازی مدارس / مدرسه هوشمند رایج گردیده است . وایت برد هوشمند با قرار گرفتن در کنار تجهیزاتی نظیر ویدئو پروژکتور و ویژوالایزر میتواند سیستم کمک آموزشی بسیار کار آمدی را در اختیار کاربر قرار دهد .

وایت برد هوشمند علاوه بر بخش سخت افزاری که از یک سطح الکترونیکی (مجموعه ای از سنسور های لمسی) تشکیل شده است دارای یک هسته ی نرم افزاری اصلی نیز می باشد که اغلب قابلیت ها و ویژگیهای منحصر به فرد برد را پشتیبانی می کند . نرم افزار وایت برد هوشمند ضمن رعایت اصول سهولت کاربری ، محیطی مناسب جهت تدریس ، سمینار و حتی جلسات عملیاتی را فراهم می نماید . وایت برد هوشمند در دو نوع حساس به تماس دست و حساس به قلم قابل ارائه می باشد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.